تاريخ : پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:, | 9:38 | نویسنده : Amir

تیم‌های زنیت سنت پترزبورگ، آ.ث میلان، رئال سوسیداد، ویکتوریا پلژن و سلتیک گلاسکو با برتری مقابل حریفان به مرحله گروهی چمپیونز لیگ صعود کردند.


شب گذشته پنج بازی پایانی دور پلی-آف لیگ قهرمانان برگزار گردید که در مهم‌ترین آن‌ها، میلان با درخشش ماریو بالوتلی 3-0 PSV آیندهوون را شکست داد و زنیت با حساب 4-2 از سد فریرا پرتغال گذشت. 

سلتیک گلاسکو نیز که در بازی رفت 2-0 مغلوب شاختار قزاقستان شده بود، با گل فورست در وقت‌های تلف شده جواز صعود را بدست آورد. 

پیشتر تیم‌های آرسنال، شالکه 04، بازل سوئیس، وین اتریش و استوا بخارست به جمع 32 تیم لیگ قهرمانان اروپا راه یافته بودند.

قرعه کشی و گروه‌بندی رقابت‌های این فصل امروز انجام می‌شود. 

نتایج دیدارهای شب گذشته به شرح زیر است: 

زنیت سنت پترزبورگ 4 (4)‌ - 2 (1) فریرا

ماریبور 0 (1) - 1 (3) ویکتوریا پلژن 

رئال سوسیداد 2 (2) - 0‌ (0) المپیک لیون

آ.ث میلان 3 (1)‌ - 0 (1) پی. اس. وی آیندهوون

سلتیک گلاسکو 3 (0) - 0 (2) شاختار

*اعداد نوشته شده در داخل پرانتز، نتایج دیدار رفت دو تیم است.



تاريخ : چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, | 20:10 | نویسنده : Amir

در ادامه بازی های پلی آف مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب غول های ایتالیایی میزبان حریف هلندی خود هستند.


میلان در بازی دور رفت در ورزشگاه فیلیپس آیندهوون به میدان رفت و با نتیجه مساوی (1-1) متوقف شد. گل های بازی را استفان ال شراوی و تیم ماتافس به ثمر رساندند. کفه ترازو به سمت میلان سنگینی می کند. هرچند دانیله بونرا و جیامپائولو پاتزینی هم چنان به خاطر مصدومیت غایب هستند اما روسونری ماتیا دی شیلیو و روبینیو را که به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته اند را در اختیار خواهد داشت. حضور نایجل دی یونگ نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

میلان اولین بازی اش در سری آ را با نتیجه دو بر یک به ورونا واگذار کرد و بسیار امیدوار است تا با شکست آیندهوون در سن سیرو نه تنها به مرحله گروهی لیگ قهرمانان راه یابد بلکه موجبات خوشحالی هواداران را فراهم کند. انتظار می رود آندره آ پولی که تک گل میلان برابر ورونا را به ثمر رساند بازی را از ابتدا آغاز کند و ماتیا دی شیلیو در سمت چپ به کار گرفته شود.

در آن سوی میدان فیلیپ کوکو سرمربی سرشناس هلندی در کنفرانس قبل از بازی گفت: ”هر اتفاقی محتمل است. ما برای هر چیز آماده هستیم. نمی دانم میلان چگونه به بازی خواهد آمد، نمی دانم آن ها به دفاع خواهند پرداخت و یا حمله خواهند کرد.“ کوکو همچنین اعلام کرد ممکن است جورجیو وینالدوم کاپیتان تیمش به خاطر مصدومیت جزیی بازی را از روی نیمکت آغاز کند، که با توجه به حساسیت این دیدار می توان او را از ابتدا در ترکیب دانست. پی اس وی در آخرین دیدارش در لیگ هلند مقابل هراکلس با تساوی (1-1) متوقف شد. هنوز مشخص نیست آیا زاکاری باکالی جوان آینده دار آیندهوون در لیست قرار می گیرد یا خیر. لوسیانو نارسینگ و اسکار هیلمارک نیز به دلیل مصدومیت غایب هستند. 

 

ترکیب احتمالی دو تیم:



تاريخ : چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, | 9:47 | نویسنده : Amir

تيم هاي فوتبال آرسنال انگليس، بازل سوييس، شالکه صفر چهار آلمان، اوستريا وين اتريش و استوا بخارست روماني روز سه شنبه به مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا صعود کردند.

ديدارهاي برگشت مرحله مقدماتي ليگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب برگزار شد.

آرسنال در ورزشگاه خانگي خود ( امارات ) با نتيجه دو بر صفر بر فنرباغچه غلبه کرد. شاگردان آرسن ونگر در بازي رفت در ترکيه نيز سه بر صفر پيروز شده بودند. آرون رمزي در دقايق 25 و 72 گل هاي آرسنال را به ثمر رساند.

بازل سوييس که در بازي رفت چهار بر دو بر لودوگورتس بلغارستان پيروزي شده بود، اين برتري را در برگشت نيز با نتيجه دو بر صفر تکرار کرد.

شالکه صفر چهار در بازي رفت مقابل پائوک سالونيکي يونان يک بر يک متوقف شده بود اما در بازي برگشت با نتيجه سه بر دو به پيروزي رسيد.

استريا وين اتريش در مجموع با نتيجه چهار بر سه ( دو - صفر و دو - سه ) دينامو زاگرب کرواسي را حذف کرد.

لژيا ورشو لهستان هم به غلبه بر استوا بخارست روماني به مرحله گروهي صعود کرد. دو تيم در بازي رفت به تساوي يک بر يک رسيدند و در بازي برگشت دو بر دو مساوي شدند.

اين ديدارها روز چهارشنبه پيگيري مي شود: (نتايج نوشته شده براي ديدار رفت مي باشد)

رئال سوسيداد ( اسپانيا ) 0 - 2 ليون ( فرانسه )

زنيت سن پترزبورگ ( روسيه ) 4 - 1 پاسوس ( پرتغال )

سلتيک گلاسکو ( اسکاتلند ) 2 - 0 شاختار (‌ قزاقستان )

آ ث ميلان (‌ ايتاليا ) 1 - 1 آيندهوون (‌هلند )

ماريبور ( اسلووني ) 1 - 3 ويکتوريا پلژن ( جمهوري چک )



تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:, | 10:5 | نویسنده : Amir

آرسنال و فنرباحچه که فصل جدید در لیگ برتر انگلیس و سوپرلیگ ترکیه را ناامیدکننده آغاز کرده بودند در بازی رفت در برابر هم قرار گرفتند تا مشخص شود کدام تیم مجوز حضور در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپای سال جاری را به دست خواهد آورد.



ترکیب دو تیم:

فنرباحچه: ولکان، بکیر (گوکان)، یوبو، آلوس، کادلچ، توپال، مرلش (آلپر)، امره، سو، کویت، وبو (امه نیکه)

آرسنال: ژسنی، سانیا، گیبز، کوشیلنی (جنکینسون)، مرته ساکر، رمزی، کازورلا، ویلشیر، روسیچکی، ژیرو (پودولسکی)، والکات (سانوگو)

کارت زرد: آلوس، کادلچ، وبو (فنرباحچه)  ژسنی (آرسنال)

بازی رفت پلی آف در ترکیه برگزار شد و آرسنالی ها توانستند با سه گل زده در خانه حریف گامی بزرگ برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بردارند. آنها در نیمه اول صفر-صفر مساوی به رختکن رفتند اما با گل های گیبز، رمزی و ژیرو (از روی نقطه پنالتی) در نیمه دوم توانستند حریف ترک خود را مغلوب کنند.

آرسنال در این بازی چند یار اصلی خود از جمله چمبرلین را در اختیار نداشت. کازورلا در این نقطه برای توپچی های لندن بازی کرد و پودولسکی، مهاجم ژرمن آرسنالی ها هم روی نیمکت نشست. فنرباحچه هم دو خرید جدید خود برونو آلوس و میکائیل کادلچ را در ترکیب اصلی قرار داده بود و خرید دیگر آنها، امه نیکه روی نیمکت ذخیره ها نشسته بود. اولین خطر بازی را آرسنالی ها در دقیقه 19 روی دروازه ولکان دمیرل ایجاد کردند. ارسال خطرناک کازورلا به سرعت توسط ولکان دفع شد و در برگشت هم ضربه ژیرو خارج از چارچوب بود. فنرباحچه در نیمه اول نتوانست خطری جدی روی دروازه ژسنی ایجاد کند. داستان مصدومیت های سریالی آرسنالی ها هم باز ادامه پیدا کرد واین بار کوشیلنی بعد از 30 دقیقه مصدوم شد و زمین را ترک کرد.

اما درنیمه دوم توپچی های لندن با سرعت و تسلط بیشتری توپ را در زمین به گردش درآوردند با ایجاد چند موقعیت گل در نهایت با ضربه گیبز به گل رسیدند. یک ساعت از شروع بازی گذشته بود که رمزی گل دوم را هم به ثمر رساند (حالا خرافاتی ها منتظر مرگ یک چهره مشهور در دنیا خواهند بود!). او توپ را از ویلشیر گرفت و تا باکس پنالتی فنرباحچه پیش رفت و بعد هم توپ را به گوشه دروازه فرستاد. ولکان می توانست روی این گل واکنش بهتری داشته باشد. 15 دقیقه قبل از پایان بازی کادلچ با سهل انگاری، والکات را در محوطه جریمه سرنگون کرد تا داور به نشانه اعلام پنالتی در سوت خود بدمد. ژیرو هم توپ را برخلاف حرکت ولکان وارد دروازه فنر کرد تا آرسنالی ها با خیالی نسبتا راحت به بازی برگشت بیندیشند.



تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:, | 10:1 | نویسنده : Amir


دور رفت از بازي‌هاي پلي‌آف مرحله مقدماتي ليگ قهرمانان اروپا با پيروزي قاطعانه توپچي‌هاي لندن در خاک ترکيه و توقف تيم چهارم فصل گذشته بوندس‌ليگا در خانه به پايان رسيد.


 

در ادامه ديدارهاي دور رفت از مرحله پلي‌آف مقدماتي ليگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (چهارشنبه) 5 ديدار برگزار شد که در مهم‌ترين آنها آرسنال انگليس با نتيجه 3 بر صفر در خانه فنرباغچه ترکيه به برتري دست پيدا کرد. در اين بازي کايرن گيبس در دقيقه 51 گل نخست را به ثمر رساند، آرون رمزي در دقيقه 64 اختلاف را به 2 گل افزايش داد و در نهايت اوليويه ژيرو در دقيقه 77 از روي نقطه پنالتي گل سوم را براي توپچي‌ها زد.

در ديگر بازي شب گذشته شالکه، تيم چهارم فصل گذشته ليگ دسته اول آلمان در خانه خود برابر پائوک تسالونيکي، نايب قهرمان فصل گذشته ليگ دسته اول فوتبال يونان با تساوي يک بر يک متوقف شد. جفرسون فارفان در دقيقه 32 گل شالکه را به ثمر رساند و براي پائوک نيز ميروسلاو استوچ در دقيقه 73 گلزني کرد.

در پرگل‌ترين بازي ديشب هم تيم بازل سوئيس در خانه لودوگورتس رازگراد، قهرمان فصل گذشته ليگ دسته اول بلغارستان به برتري 4 بر 2 دست پيدا کرد که در اين ديدار مارسلو ناسيمينتو (23) و ايوان استويانوف (50) براي نماينده بلغارستان گلزني کردند و براي بازل نيز محمد صالح (12 و 59)، جوواني سيو (64) و فابيان شار (84) گل زدند.

- نتايج ساير بازي‌ها هم به شرح زير است:

دينامو زاگرب کرواسي صفر - استرا وين اتريش 2

استوا بخارست روماني يک - لژيا ورشو لهستان يک

بازي‌هاي دور برگشت پلي‌آف روز‌هاي سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آينده برگزار مي‌شود تا تکليف 10 تيم راه يافته به مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا مشخص شود.



دیشب برخی از بازی های رفت پلی آف لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد. که طی آن نتایج عجیبی رقم خورد.


شاختار کاراگاندی 2 - 0 سلتیک گلاسکو

گل‌ها: اندی فینوچنکو (12)، سرگی کیچنکو (77)

 لیون 0 - 2 رئال سوسیداد

گل‌ها:آنتونیو گریز من (17)، هریس سفوریچ (50)

زنیت سنت پترزبورگ 4 - 1 فریرا 

گل‌ها:رومن شیرو خوف (2،6،90)‏، عمر دگار (گل به خودی 85) برای زنیت - رومن لئوآ (58) برای فریرا

پی اس وی آیندهوون 1 - 1 آث میلان 

گل‌ها: استفان ال شراوی (15) برای میلان - تیم ماتاز (60) برای پی اس وی 

پلژن 3 - 1 ماریبور  

گل‌ها: مارین سیسوفسکی (8)‏، ولادمیر داریدا(58)، میکال دوریس (68) برای پلزن

- آلکس میجاچ (66) برای ماریبو



تاريخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, | 9:33 | نویسنده : Amir

ساعاتی قبل سید بندی تیمهای حاضر در چمپیونزلیگ فصل جدید مشخص شد.



در سید یک تیمهای زیر حضور خواهند داشت، که سر گروه خواهند بود:

بایرن مونیخ آلمان - بارسلونا اسپانیا - چلسی انگلیس - رئال مادرید اسپانیا - منچستریونایتد انگلیس - آرسنال انگلیس - پورتو پرتغال - بنفیکا پرتغال

تیمهای حاضر در سید 2:

اتلتیکو مادرید اسپانیا - لیون فرانسه - شاختار دونتسک اکراین - آث میلان ایتالیا - شالکه 04 آلمان - مارسی فرانسه - زسکامسکو روسیه - پاریسن ژرمن فرانسه

تیمهای حاضر در سید 3:

یوونتوس ایتالیا - زنیت روسیه - منچسترسیتی انگلیس - آژاکس هلند - بروسیا دورتموند آلمان - بازل سوئیس - المپیاکوس یونان - گالاتاسارای ترکیه

و در نهایت تیمهای حاضر در سید 4:

بایر لورکوزن آلمان - کپنهاگن دانمارک - ناپولی ایتالیا - اندرلخت بلژیک - سلتیک اسکاتلند - استوا بخارست رومانی - ویکتوریا پلژن چک - دینامو زاگرب کرواسی

 

*بدون شک باز هم گروه مرگی وجود خواهد داشت، اما با توجه به تیمهای حاضر، شاید شاهد بیش از یک گروه مرگ باشیم.

در بدترین حالت ممکن برای نمونه 4 تیم ذیل می توانند در یک گروه رقابت کنند:

رئال مادرید (بارسلونا) - پاریسن ژرمن - یوونتوس - بایرلورکوزن

بایرن مونیخ - المپیک لیون - منچسترسیتی - ناپولی

رئال مادرید (بارسلونا) - آث میلان - بروسیا دورتموند - سلتیک

*هنوز صعود تیم هایی که ستاره در کناره اسمشان دیده می شود قطعی نشده و در صورت حذف بالاترین تیم سید بعدی جایگزین می شود.



بعدازظهر امروز قرعه‌کشی مرحله مقدماتی(پلی آف) لیگ قهرمانان اروپا در مقر یوفا در سوئیس برگزار شد و تیم‌ها حریفان خود را در این مرحله شناختند.


طبق قرعه کشی تیم آث‌میلان، دومین تیم پرافتخار لیگ‌قهرمانان اروپا برای حضور در مرحله گروهی رقابت‌های چمپیونز لیگ باید با تیم پی‌اس‌وی آیندهوون هلند روبرو شود.

این مسابقات در روزهای 20،21 و 27،28 آگوست در دو بازی رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

برنامه کامل مسابقات به شرح زیر است:

دینامو زاگرب (کرواسی) - آستریا وین (اتریش)

رازگارد (بلغارستان) - بازل 1893 (سوئیس)

ویتوریا پلژن (رومانی) - ماریبور (اسلوونی)

شاختار (قزاقستان) - سلتیک (اسکاتلند)

استوا بخارست (رومانی) -   لخیاورشو (لهستان)

لیون (فرانسه) - رئال سوسیداد (اسپانیا)

شالکه 04 (آلمان) - متالیست خارکیف (اوکراین)

فریرا (پرتغال) - زنیت (روسیه)

پی‌اس‌وی آیندهوون (هلند) - میلان (ایتالیا)

فنرباحچه (ترکیه) - آرسنال (انگلیس)

*حضور فنرباحچه و خارکیف هنوز تأیید نشده است.



تاريخ : چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:, | 8:26 | نویسنده : Amir

اتحادیه فوتبال اروپا، موسوم به یوفا، در گزارشی درآمد تیم‌های حاضر در لیگ‌قهرمانان فصل 2013-2014 را اعلام کرد که در این میان یوونتوس، علی‌رغم حذف در مرحله یک‌چهارم بالاترین درآمد را به خود اختصاص داده است.

گزارش یوفا از درآمد باشگاه‌ها در لیگ‌قهرمانان؛ یووه بالاترین درآمد

بر این اساس تمامی باشگاه‌های حاضر در این‌رقابت‌ها مبلغ 904.6 میلیون یورو درآمد کسب کرده‌اند که شامل حق پخش تلویزیونی و درآمد حاصل از عملکرد آن‌ها و درآمد زایی آن‌ها به همراه پاداشی که از سوی یوفا اهدا می‌شود، است.

مجموعاً 904.6 میلیون یورو میان باشگاه‌های حاضر در این‌رقابت‌ها تقسیم شده است. با این حال، علی‌‌رغم حضور دو تیم بایرن و بروسیا دورتموند بیش از بقیه در این رقابت ها و حضور در فینال، بیشترین درآمد حاصله به تیم‌های ایتالیایی اختصاص پیدا کرده است.

بایرن که با پیروزی 2-1 مقابل دورتموند فاتح اروپا شد مجموعاً 55 میلیون یورو درآمد کسب کرده است، که 35.9 میلیون یورو هدیه یوفا به‌آن‌ها و حدود 19 میلیون یورو حق پخش تلویزیونی به آن‌هاست. دورتموند مجموعاً 54 میلیون یورو کسب کرده که حدود 32.4 میلیون یورو از یوفا و 21 میلیون یورو از حق پخش تلویزیونی کسب شده است.

اما یوونتوس با کسب 65.3 میلیون یورو بیشترین سود را از حضور در اروپا برای خود به همراه داشته است. رده بندی باشگاه‌ها پردرآمد به شرح زیر است :

1- یوونتوس ایتالیا - 65.3 میلیون یورو

2- بایرن مونیخ آلمان- 55.1 میلیون یورو

3- بروسیا دورتموند آلمان - 54.1 میلیون یورو

4- آث‌میلان ایتالیا - 51.4 میلیون یورو

5- رئال مادرید اسپانیا - 48.4 میلیون یورو

6- بارسلونا اسپانیا - 45.5 میلیون یورو 

7- پاریس سنت ژرمن فرانسه- 44.7 میلیون یورو

از مجموع 904 میلیون یورو درآمد حاصله، 495 میلیون یورو حاصل حضور در این رقابت‌ها و 409 میلیون یورو حق پخش تلویزیونی است.

تیم‌ها از سوی یوفا برای هر پیروزی 1 میلیون یورو و هر تساوی 500 هزار یورو پاداش می‌گیرند. تیم‌های حاضر در مرحله یک‌هشتم 3.5 میلیون یورو، مرحله یک‌چهارم، 3.9 میلیون یورو و نیمه نهایی 4.9 میلیون یورو پاداش می‌گیرند.

حضور تیم‌های ایتالیایی به دلیل قراردادهای سنگین اسکای اسپورت و مدیاست پریموم با اتحادیه فوتبال اروپاست که باعث درآمد زایی برای آن‌ها شده است.



تاريخ : یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, | 8:27 | نویسنده : Amir

آیا می‌دانستید منچستر یونایتد با حضور در 17 فصل اخیر رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، از این لحاظ رکورد دار است؟

دانستنی‌های فوتبال - بیشترین حضور پیاپی در لیگ قهرمانان

شیاطین سرخ از فصل 1996/97 تا به امروز توانسته‌اند هر ساله سهمیه بازی در لیگ قهرمانان را بدست آورند و دو بار نیز موفق به فتح آن شوند. پس از منچستر یونایتد، رئال مادرید با 16 (1997/98 تا 2012/13) و آرسنال با 15 (1998/99 تا 2012/13) حضور پیاپی در رده‌های بعدی قرار دارند.




صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد
  • قالب وبلاگ